【や】

【やおや】八百屋    Utanan    Nag-kadto ko sa merkado upod si Grace. Para i-tudlo ang lugar sang utanan nga gina-baklan ko permi.    私は、グレイスと一緒に市場へ行きました。私がいつも買っている、八百屋の場所を教えるためです。

【やいた】焼いた(調理)    Sinugba    Simple nga luto ang Gyudon, sinugba nga karne sang baka sa babaw sang init nga kanon.    牛丼は、焼いた牛肉を熱いご飯に乗せた、シンプルな料理です。

【やきはた】(サトウキビの)焼き畑    Pag-sunog sang kampo    Kada panahon nga pag-sunog sang kampo, naga-ka-allergy siya.    彼女は毎回、サトウキビ畑の焼き側の季節に、アレルギーが出ます。

【やく】焼く    Snog    Kada panahon nga pag-snog sang kampo, naga-ka-allergy siya.    彼女は毎回、サトウキビ畑の焼き側の季節に、アレルギーが出ます。

【やく】焼く(調理)    Sinugba / Sugba    Nag-sinugba ko sang manok.    私は、鶏を焼いた。    Nag-kaon kami sang gin-sugba nga manok.    私たちは、焼いた鶏を食べた。

【やく】約    Nga    Ang brown out nag-sige sa nga isa ka oras.    停電は、約1時間続きました。

【やく】役    Papel    Kilala si Nichelle Nichols sa iya papel sang lieutenant Uhura sa Star Trek.    ニッシェル・ニコラスは、スタートレックのウフーラ中尉役で、知られています。

【やくそく】約束    Istoryahanay    Ang istoryahanay alas otso sa aga. Pero nag-abot sila alas nuebe y media.    約束は、朝8時だったが、彼らが来たのは、9時半だった。

【やくにたつ】役に立つ    Buligon    Buligon kag ma-buot gid ang operator sa telepono.    電話のオペレーターは、とても有能で(役に立って)優しかった。

【やけど】火傷    Paso    Ang paso sa akon tuo nga kamot.    私は、右手に火傷をしました

【やさい】野菜    Utan    Palihog kihad ining utan sa magagmay.    この野菜を、小さく切ってください

【やさしい】優しい    Bout    Bout gid siya pero indi sagad.    彼は優しいが、腕が良くなかった。

【やしなう】養う    Sagod    Kinahanglan niya mag-sagod sa iya mga manghod nga utod.    彼女は、その兄弟姉妹たちを養わなければならなかった。

【やすい】安い    Barato    Indi barato pag-utod ang buhok sa parlor.    美容室で髪を切るのは、安くありません。

【〜やすい】〜易い    Dali    Wala siya sakit subong pero dali gid ma-kapoy amo na depwede siya mag-luto.    今、彼女は病気ではないが、とても疲れやすくて料理ができない。

【やすくなる】(通貨が)安くなる    Hina    Sang ini lang, ang Yen nangin ma-hina gid.    最近、円がとても安く(弱く)なっている。

【やせている】痩せている    Niwang    Mas niwang ko sang kay Joy.    私は、ジョイよりも痩せている。

【やとう】雇う    Kuha    Nag-kuha siya sang masobra pulo ka teacher kag nangin ma-dinalag-on gid sa iya obra.    彼は、10人以上の教師を雇い、そのビジネスは成功した。

【やね】屋根    Atop    Nag-pangayo ko ang pa-kayo sa atop sang Color Steel sa Enero.    1月に私は、カラースティール(屋根業者)に、屋根の修理を頼んだ。

【やま】山    Bukid    Naga-istar siya sa bukid ka Victorias.    彼女は、ビクトリアスの山(山間部)に住んでいます。

【やまかじ】山火事(森林火災)    Pag-sunog sa kagubatan    May damo damo nga mga extreme nga tyempo sa tanan sang kalibutan. Mga baha, sobra ka init kag mga pag-sunog sa kagubatan.    全世界で、とても多くの異常気象が起こっています。洪水、酷暑、山火事(森林火災)です。

【やめさせる】辞めさせる(解雇する)    Pauntat    Gin-pa-untat tungod wala siya galisensya kung mag-lakat siya kag wala ga-balik sa balay.    彼女は、許可なく外出して家に戻らなかったので、辞めさせられた。

【やめる】止める    Untat    Lain akon pamatyag. Mauntat ko danay inom bugnaw subong.  私は気分が悪いので、今日は、冷たいものを飲むのを止めます。

やめる】辞める    Untat    Nag-away sila sang iya amo kag nag-untat sa beauty parlor.    彼女は、上司と喧嘩して、美容室を辞めました。

やりかた】やり方    Paano    Pareho kun paano sang una.    以前と同じやり方です。

やりすぎ】やり過ぎ    Daw sa-sobra gid    Ka-intyende ko daw sa-sobra gid.    私は、やり過ぎだと思った。