【わ】

【わかい】若い    Hubin    Gwapa gid siya sang hubin pa.    彼女は若い頃、とても美人だった。

【わかりやすい】分かりやすい    Ma-intyendihan    Ma-intyendihan man gid ang rasun.   とても分かりやすい理由。

【わく】枠    Pangilid    Pero nag-pakita mga anay liwat sa pangilid sang pertahan sang katre nga kwarto.    しかし白蟻は、寝室の扉の枠に、また現れた。

【わくちん】ワクチン    Bakuna    Daw naga-negosyar ang duha ka gobyerno sang mag-produs  Russian nga bakuna sa Pilipinas.    二つの政府が、ロシアのワクチンをフィリピンで生産することを、交渉しているらしい。

【わくちんをせっしゅする】ワクチンを接種する    Bakunahan    Gin-bakunahan ang akon ogangan sa gym sang Silay.    私の義父が、シライの体育館で、ワクチンを接種した。

【わすれる】忘れる    Lipat / Limtan    Wala na-lipatan ko sang iya itsura halin sang nakita ko siya sang una.    私は、彼女と初めて会った時から、彼女の顔を忘れられない。    Kun ang lalaki na-putos sang dako nga ka-subo, ma-inom siya para sa ka-limtan tanan.    男が大きな寂しさに包まれた時、彼はすべてを忘れるために酒を飲みます。

【わだい】話題    Topiko    May duha ka dako dako nga topiko sa Japan sinig semana. Ang eleksyon sang Prime Minister sang Japan kag engagement sang princess Mako.    今週、日本では、とても大きな話題が二つあります。日本の総理大臣の選挙と真子妃の婚約です。

【わたしたちのもの】私たちの物(あなたを含まない、所有代名詞)    Namun    Nag-abot ang parlorista sa amon balay. Para mag-gunting sang buhok namun sang akon bata.    美容師が私たちの家に来ました。我が家(私たちの物)で、私の子供の散髪をするためです。

【わたしたち】私達(あなたを含む)    Kita    May party kita bwas.    明日、私達はパーティをします。(私達には、パーティがあります。) 

【わたしたち】私達(あなたを含まない)    Kami    May party kami bwas.    明日、私達はパーティをします。(私達には、パーティがあります。) 

【わたしたちを / に / の】私達を / に / の(あなたを含む)    Aton    Palihog tig-ang sang bugas para sa aton.    私たちに、お米を炊いてください。

【わたしたちを / に / の】私達を / に / の(あなたを含まない)    Amon    Ginoo, maluoy ka sa amon    主よ、我らを憐みたまえ。(主の祈りの一節) 

【わたしはせいじゃない】私のせいじゃない(慣用句)    Daw ako pa may sala!       (まるで、私に罪があるみたいだ。)

【わたす】渡す    Duhol / Pasa    Palihog duhol / pasa sang pingan.    そのお皿を渡してください。

【わたる】渡る    Tabok    Kun ulan, indi puwede sila mag-tabok sa suba.    もし雨が降ると、彼らは、川を渡れません。

【わらい】笑い    Kadlaw 歯を見せる笑い/ Yuhom 歯を見せない微笑み    Wala medalya para sa iya pero na-sikat siya sang iya kadlaw / yuhom kag cheerful attitude.    彼女はメダルは獲れなかったが、その笑いと明るい態度で、人気者になった。

【わりびきする】割引きする    Dislwento    Pag-bayad tanan sa isa ka tion 40,000 pesos. Gin-diskwento 3,000 pesos.    一括払いで40,000ペソ。3,000ペソ割り引かれます。

【わるい】悪い    Lain    Anay ka ga-lain akon pamatyag subong. すみませんが、私は今、気分が悪いです。

【わるい】(性格や素行が)悪い    Tonto    Gina-sipa ang pigado nga lalaki nga bata sang tonto nga abian.    可哀想な男の子が、悪い友達に蹴られています。

【わるぐちをいう】悪口を言う    Pakahuya    Nakit-an ko  nga madamo nga mga tawo ang nagapakahuya sa iya.    私は、彼女に悪口を言う人をたくさん見た。

【われる】(粉々に)割れる    Buka    Palihog himos sang buka nga baso. 割れたコップを掃除してください。

【われる】(二つに)割れる    Bali    Ang akon tuo nga kuko sang hintuturo na-bali.    私の右の人差し指の爪が割れました。