【す】

【す】巣    Pugad    Nag-himo sang pugad ang mga anay sa guesthouse.    ゲストハウスに、白蟻が巣を作りました。

【すいじょうき】水蒸気    Aso    Gina-hambal na epekto ni ka green house tungod sang ma-damol na aso ka tubig.    温室効果は、水蒸気の濃度が上がる(濃くなる)ことが原因だと言われる。

【すいそくする】推測する    Feeling    Feeling ko ang kanding nga may bangs ay maalam tulukon.    私は、前髪のあるヤギは、賢そうに見えるのだと推測する。

【すいどうかん】水道管    Tubo    Tungod sa maintenance sang mga tubo sa Fortuna.    それは、フォーツナ(地名)で水道管のメンテナンスが理由です。

【すいとる / すいこむ】吸い取る / 吸い込む    Suyop    Gin-suyop  tanan nga anay kag pugad sang vacuum cleaner.    すべてのシロアリと巣が、掃除機で吸い取られた

【すいどうや】水道屋    Tubero    Nag-ayo ko pa-kayo sa tubero.    私は、水道屋に修理を頼みました。

【すう〜】数〜    Pila ka ~    Nag-tambok gid siya tungod sang sakit nagligad nga pila ka tuig.   彼女は、数年前の病気のせいで、とても太った。

【すうじ】数字    Numero Anay ka, nag-panumdon ko nga-a lain nga numero sang positive case sa gwa sang syudad kag probinsya, bisan pareho nga date.    ところで私は、なぜ同じ日付にもかかわらず、市と州から公表される陽性患者の数字が、違うのだろうと思います。

【すうねん】数年    Tun-ig Wala pa kami ka-kitaay, pero amigo ko siya sa Face Book tun-ig na.    私たちは、まだ会ったことがありませんが、もう数年、彼は私のフェイスブックでの友人です。

【すえっこ】末っ子    Agot Ang agot, si Dharyl, pareho edad kay Ken.    末っ子のダリルは、ケンと同じ歳です。

【すき】好き    Namian / Gusto    Namian / Gusto gid ko mag-kaon mga prutas kag utan.    私は、果物と野菜が大好きです。

【すぎさる】過ぎ去る    Labay    Nag-labay ang bagyo Auring sang nagligad nga Lunes.    先週の月曜日、台風アウリンが通過しました(過ぎ去りました)。

【すきゃんだらすな】スキャンダラスな    Kahuluya    May kahuluya gid nga natabo sa Japan.    日本で、とてもスキャンダラスな出来事がありました。

【すくう】救う    Luwas    Si Hesus nagluwas sang akon sala.    イエスは、私の罪を救いました。

【すくなくとも】少なくとも    Bisan ka    Natapos pag-bakuna ang tanan nga akon pamilia bisan ka isa.    私の家族は全員、少なくとも1回は、ワクチン接種を終えました。

【すぐに】直ぐに    Dayun    Pag-katapos dayun kayuhon.    修理はすぐに終わった。

【すぐに】直ぐに    Sa Dason    Kabay ma-bakunahan damo nga tawo diri sa Pilipinas kag pwuede tanan nga tawo maka-kita sang ila pamilia, paryente, amigo kag amiga upod atubangay nga wala face mask sa dason.    ここフィリピンで、多くの人がワクチン接種をして、すべての人が、家族・親戚・友達と、すぐに、直接マスクなしで会うことがきますように。(祈り)

【すくわったーえりあ】スクワッターエリア(貧民が土地の不法占拠で住む場所)     Skwater area Tapos sang sobra sang 100 ka tuig, may Jollibee kag skwater area sa Pilipinas.    100年以上後も、フィリピンにはジョリビーとスクワッターエリアがある。

【すごいこと】凄い事    Makawiwili     Ang makawiwili amo ang iya pagka interesado sa pagbulig.    彼女が慈善活動に興味があるのは、すごい事です。

【すこし】少し    Dutay    Maka-hambal ka sang Hiligaynon?    Dyutay lang.    あなたは、ヒリガイノン語を喋れますか? 少し(喋れます)。    Budlay nga dutay nga pag-luto sang ini. これを料理するのは、少し難しい。    Subo gid dyutay.    少し寂しい。

【すこし】少し    Medyo    Medyo pait ang Japanese tea.    日本茶は、少し苦い。

【すこしづつ】少しづつ    Amat-amat    Naga-pananom ko sang mga tanom amat-amat kada adlaw.    私は、毎日少しづつ、植物を植えています。

【すずしい】涼しい    Bugnaw    Wala pa ko nag-sakay są E-jeepney, pero suno kay Joy, komportable gid. Bugnaw kag linong.    私はまだ、電動ジプニーに乗ってませんが、ジョイによると、とても快適だそうです。涼しくて静か。

【すすめる】勧める    Rekomendar    Nag-rekomendar ko sa iya ma-kadto sa klinik, pero na-hadlok siya tungod sang Covid 19    私は彼女に、診療所に行くよう勧めたが、彼女はCovid-19が怖かった。

【すたいる】スタイル    Estilo    Ang iya katahom kag proporsyon nga estilo ang  naghimo sa iya nga mangin isa ka dako nga Pinay star.    その美貌と均整の取れたスタイルは、彼女をフィリピンの大スターにした。

【すたーとする】スタートする    Paada    Pag-katapos hulat sang may pasensya, gin-paanda ko ang generator bisan baskog nga ulan.    我慢して待った後、私は、強い雨にもかかわらず、発電機をスタートさせた。

【ずつう】頭痛    Sakit ang ulo    Ga-sakit ang akon ulo.    私は、頭が痛い。

【ずっと】ずっと    Sige sige    Indi ko kahibi sige sige.    私は、ずっと泣いたりしない。

【すっぱい】酸っぱい    Aslom    Laban sa mga Filipino nga luto aslom.    多くのフィリピン料理は、酸っぱい。

【すてる】捨てる    Aboy    Budlay gid ang pag-aboy sang mga kagamitan kag iban pa sa Japan.     日本では、家具などを捨てることが難しい。    

【すばらしい】素晴らしい    Kanami / Makabilib    Nakibot gid ko tungod sang kanami nga serbisyo.    サービスが素晴らしかったので、私は驚いた。    Makabilib nga Cinderella story. Daw si Cinderella siya sa iya tuod-tuod nga kabuhi.    素晴らしいシンデレラ・ストーリー。そして彼女の本当の人生もシンデレラのようです。

【すーぷ】スープ    Sabaw    Sobra ka init ang ini nga sabaw para imnon.    このスープは、熱過ぎて飲めない。

【すぽーつをする】スポーツをする    Hampang    Pag-hampanh sang tennis.    テニスをしてください。    Pag-hampanh sang baseball.    野球をしてください。

【すぼん】ズボン    Dilargo    Wala ko nag-bakal sang bag-o nga shirt kag dilargo.    私は、新しいシャツとズボンを買わなかった。

【すみ】炭    Oling    Gin-paasohan iya lawas sang aso sang oling kag kalamay.    彼女の体を、炭と砂糖の煙で燻した。

【すむ】住む    Istar    Naga-istar ang akon Japanese nga amigo sa Marikina.     マリキナに、私の日本人の友達が住んでいます

【すらんぷ】スランプ    Pundo    Wala labi na rason pero indi ko puwede draw sang lawig. Pamatyag ko daw nag-pundo ako.    特に理由はないが、私は、長い間絵を描けなかった。スランプ(私が止まっていた)のようなものだと思う。

【すりっぱ】スリッパ    Tsinelas    Naga-ilis ang tawo sang iya sapatos sa tsinelas.    その人は、靴をスリッパに履き替えます。

【する】する    Himo    Pag-himo sang "assignment".    宿題をしてください。

【するどい】鋭い    Talom    Sobra ka talom nga cabbage slicer.    鋭過ぎるキャベツ・スライサー

【すわる】座る    Pungko    Ga-sakit ang akon likod tungod sang dugay nga katin-katin pungko nga posisyon.    私は、長い間、中腰(半分座る)の姿勢だったので、腰が痛いです。

【すわる】座る(丁寧な言い方)    Lingkod    Lingkod anay kamo.    掛けてください。(私たちは座ります。)