【お】

【おい / めい】甥 / 姪    Hinablos    May birthday party para sa akon hinablos sang Desyembre 24.    私の甥(姪)の誕生日が、12月24日に、ありました。

【おいかける】追いかける    Sunod    Nag-taghol kag nag-sunod isa ka idu sa akon bisikleta.    一頭の犬が私の自転車を、吠えながら追いかけて来ました。

【おいだす】追い出す    Pa-gwa    Naga-pati ang mga tawo sa Negros, naga-pa-gwa ining aso sang demonyo halin sa lawas sang tawo nga may sakit.    この煙が病人(病気がある人)の体から、悪霊を追い出すと、ネグロスの人々は信じています。

【おいつく】追いつく    Laot    Naka-laot ang Silay sa Japan  sang pag-katapos pulo ka tuig.    シライは、10年かかって日本に追いついた。

【おいわい】お祝い    Pag-hiwat    May ang pag-hiwat nga birthday party si Gina sang nagligad nga semana.    先週、ジーナの誕生日パーティのお祝いがありました。

【おう】追う    Sunda    Sunda ang akon ginhambal.    私の言うことを復唱して(追って)ください。

【おうしゅうする】押収する    Kumpiskar    Mga kapulisan nakumpiskar ang masobra duha ka kilo illegal nga Droga sa Brgy. Lantad sanday Angie kag Angelyn Dumdumaya.    警官たちは、バランガイ・ランタッドにて、アンジーとアンジェリン・ドゥムドゥマヤから、2キロ以上の違法ドラッグを押収した。

【おおう】覆う    Lapta    Mga litrato kag Video, sang gin-kurisan nga billboard, nga naga-promote sang Netflix himo sa Pilipinas nga animated series “Trese” nag-lapta sa social media adlaw antis sang premier streaming platform.    ネットフリックスのプロモートによって、フィリピンで製作されてるアニメシリーズの「トレセ」。その最初の配信の前に、落書きされた看板の写真や動画が、SNSを覆いました

【おおかみ】狼    Lobo    “Aswang” buot silingon "demonyo", naga-liwat ang porma nga tinuga sa Pilipinas nga istoria, pwede mangin bruha, lobo, bampira naga-kaon sang kasudlan sang tawo.    「悪魔」を意味する「ラスワン」は、変身(姿を変える)フィリピンの言い伝えの中の妖怪で、魔女、狼、吸血鬼になることできて、人間の内臓を喰らいます。

【おおきい】大きい    Dako / Dalagko(複数形)    Nag-himos sila mga dalagko kag damo nga kagamitan.    彼らは、たくさんの大きな家具を片付けた。

【おおきい】(音が)大きい    Kusog    May kusog nga tonog sang firecracker lapit sa amon balay.    私の家の近くで、爆竹の大きな音がした。

【おおきさ】大きさ    Ka-daku-on    Sang bata ko nag-istar sa balay pareho nga ka-daku-on sang ining guesthouse.    私が子供の頃は、このゲストハウスと同じぐらいの大きさの家に住んでいました。

【おおくの】多くの    Laban    Laban sa mga Filipino nga luto aslom.    多くのフィリピン料理は、酸っぱい。

【おおごえ】大声    Tudo     Sa Japan indi ko ka-kanta sa tudo sa balay.    私は、日本では、家の中で大声で(うるさく)歌わない

【おおじょ】王女    Prinsesa    Daw trahedya kay prinsesa Diana sa United Kingdom.    まるで、イギリスのダイアナ王女の悲劇のようです。

【おおわれる】覆われる    Tabun    Tunga sang garahe natabunan sang tubig.    ガレージの半分が、水で覆われた。

【おかし】お菓子    Pan-tamis    Naga-bakal taho kada semana, indi para pan-tamis kundi panakot para sa akon luto. Imbes Japanese nga tofu.    私は、毎週タホを買っています。お菓子としてではなく、日本の豆腐の代わりに、料理に使うためです。

【おかず】惣菜    Sud-an    Adobo ang sud-an sa panyapon subong adlaw.    今日の晩ご飯のおかずは、アドボです。

【おきかわる】置き換わる    Islan    Subong, gin-islan na apartment ka memorial park sa lugar sang aksidente.    今では、事故のあった場所で、マンションが記念公園に置き換えられた。

【おきざりにする】置き去りにする    Biling    Gin-biling ko ang totoy sa pirtahan ka kusina.    私は、その仔犬を台所の入り口に、置き去りにした。

【おきる】起きる    Bugtaw    Bugtaw na!    もう起きなさい!

【おく】(床 / 地面に)置く    Butang    Nag-butang ko isa ka electric fan sa akon tulun-an, isa sa sala.    私は一つを書斎に、一つを居間に置きました。

【おく / のせる】置く / 乗せる    Tongtong    Sa ulihi gin-tongtong ang Tonkatsu sa babaw sang ma-init nga kan-on.    最後に、トンカツを熱いご飯の上に乗せる。

【おくりもの】贈り物    Regalo    Nag-hatag ko regalo para kay Joy sang Valentine’s Day.   私はジョイに、バレンタインデーのプレゼントを上げた。

【おくる】送る    Padala    Sang Huwebws, nag-padala si Mika ang akon amiga nga naga-ister sa Cebu, sang mga Japanese nga pag-kaon.    セブに住む私の友達ミカは、木曜日に日本の食材を送りました。

【おくれる / おそくなる】遅れる / 遅くなる    Hulihi    Bisan hulihi na ang regalo, nalipay gid siya.    プレゼントが遅くなったにもかかわらず、彼女はとても喜んだ。

【おこなわれる】行われる    Paagi    Tungod sang Covid 19, ang mga leksyon sang eskwelahan gina-paagi on-line ukon distansya nga pag-tuon gamit ang printed nga mga materyal nga gina-tawag “Modyul” sa Pilipinas.    フィリピンではコビット19を理由に、学校の授業がオンライン、または、「モジュール」と呼ばれる印刷教材を使った遠隔教育によって、行われています。

【おこる】怒る    Akig / Ngakid    Pamatyag ko ma akig gid siya sa langit.    私は、彼女が天国でとても怒っていると思います。    Na-ngakig gid si Joy tungod nag-butig si Lyra.    ジョイは、ライラが嘘をついたので、とても怒った。

【おこる】起こる    Tabo    Ano ang na-tabo sa imo?    何があったの?(あなたに何が起こりましたか?)    Ano ang matabo sa iya kun padayunon niya ang iya kinaandan?    彼女がその習慣を続けると、何が起こりますか?

【おさめる】治める    Dumahala    Nag-dumahala siya sa Negros Oriental bilang governor.    彼は、知事として東ネグロスを治めた。

【おしえる】教える    Tudlo    Tudlo sang Hiligaynon.    ヒリガイノン語を教えてください。    Gin-tudlo-an / tudlu-an ko paano mag-luto ni Lyra.    私はライラに、料理の仕方(どのように料理するか)を教えてもらいました。

【おしつける】押し付ける    Pilit    Pamatyag ko gina-pilit siya sa lain nga utan halin sa baligyaan.    私は、彼女は店から、傷んだ野菜を押し付けられていると思う。

【おしゃべりな】お喋りな    Pala-estorya    May kilala ka tawo indi sobra ka hubin, maalam kag pala-estorya?    あなたは、美人過ぎず、明るくてお喋りな人を知りませんか?

【おす】押す    Duso    Nag-duso ko ang pwerta.    私は、ドアを押した。

【おすすめ】お勧め    Rekomendar    Gusto siya ang rekomendar sang maayo nga lugar.    彼女は、良い場所のお勧めがほしかった。

【おちこみ】(気分の)落ち込み    Depresyon    Batyag ko depresyon sa kada gab-e sang Dominggo.    私は、毎週日曜日の夜に、気分が落ち込んだ。(落ち込みを感じた)

【おちる】落ちる    Hulog    Na-tumba ko sang nga-bike ko, tungod sa lumot, mga na-hulog nga dahon kag basa nga dalan     私は、自転車を漕いでいる時に転びました。それは、苔と落ち葉、それに濡れた道路のせいです。    Na-hulog si Orihime sa gugma kay Kengyu.    織姫は、牽牛と恋に落ちた。

【おちる】(パソコン、携帯のソフトが)落ちる    Patay    Ang cellphone na gina-gamit ko dugay na naga-ka-patay lang gulpi kag naga-giyo lang biskan wala ka gina-tandog.    私が長く使っていた携帯電話が、勝手に落ちた(死んだ)り、私が触っていないにもかかわらず、動いた(動作した)りした。

【おつかい】お使い    Sugo    Naga-lukot si Lyra sang sinsilyo sang ayo ko sang sugo.    ライラは、私がお使いを頼むと、お釣りをくしゃくしゃに丸める。

【おと】音    Tonog / Huni    Wala ko naka-tulog masyado tungod sang gahod gid nga tonog / huni sang panagu-ob.   雷の音がうるさくて、私は、十分眠れなかった。

【おとうと / いもうと】弟 / 妹    Manghod    May birth defect sa iya nga manghod nga lalaki.    彼の弟には、生まれつき障害があった。

【おとつい】一昨日    Ang adlaw antis kagapon    Ang adlaw antis kagapon

【おとな】大人    Dalagko    Ang sitwasyon daw iya ka realidad sa mga ga-katabo sa mga dalagko.    その設定は、大人向けのリアルな出来事のようだ。

【おとなしい】大人しい    Mabu-ot    Nag-dala si Mika sang iya ido, si Cino. Mabu-ot gid ini.    ミカが彼女の犬、チーノを連れてきた。とても大人しかった。

【おどる】踊る    Saot    Pag-saot sang tinikling.    バンブーダンスを踊ってください。

【おどろいたことに】驚いたことに    Katingalahan    Katingalahan kanami gid nga pitcher sa iya.    驚いたことに、彼は素晴らしいピッチャーです。

【おどろく】驚く    Surpresa    Isa ka adlaw, na-surpresa ko sang na-batian ang pamiliyar nga pa-ngalan  sa balita.    ある日私はニュースで、よく知っている名前を聞いて驚いた。

【おどろく】驚く    Kibot    Nakibot ko kag nagpamangkot sa akon asawa.    私は驚いて、妻に尋ねた。    Nakibot gid ko sang na-kita ang mga litrato ni Billie Eilish.    私は、ビリー・アイリッシュの写真を見て、驚いた。

【おーなー】オーナー    Tag-iya    Na-patay ang tag-iya sang balay tungod sa covid 19 antis sang pila ka bulan.    数ヶ月前、家のオーナーがコロナで亡くなった。

【おなか】お腹    Pus-on    Nag bugtaw ko tungod sang pag-sakit sang pus-on nakon kag tonog sang panagu-ob.    私は、お腹の痛みと雷の音で、目が覚めました。

【おねがいする】(金品を)お願いする    Ngayo    Ma-ngayo ko balon kay ma pa eskwelahan ko.    学校に行くので、お小遣いをお願いします。

【おぼえている】覚えている    Dumduman    Na-dumduman mo ang agi nga parlorista, si Tonette?    あなたは、ゲイの美容師、トネットを覚えていますか?

【おもい】思い    Huna-huna    Naka-sala ko sa huna-huna, hambal kag himo sa akon nahimo kag wala mahimo.    私は、思い、言葉、行い、怠り(行ったことと、行わなかったこと)によって度々罪を犯しました。(カトリックの祈りの一節)

【おもい】重い    Bug-at    Nag-lab-ot lawig gid tungod pwerti ka bug-at nga data.    データが超重かったので、長い時間がかかった。

【おもいだす】思い出す    Dumduman    Na-dumduman ko ang mga nag-lakalatabo sa Yokohama.    私は、横浜での出来事の数々を思い出した。

【おもう】(感情で)思う    Pamatyag    Pamatyag ko damo nga baha halin sang una sa Silay. Pero nga-a wala pangpang sa mga suba?   私は、昔からシライでは洪水が多かったと思います。しかし何故、川に堤防がないのか?

【おもう】(理屈で)思う    Abi / Pati    Abi ni Lyra wala pa ka-kaon ang ido, amo na nag-hatag liwat.    ライラは、犬がまだ食べていないと思い、もう一度(餌を)与えた。    Para sa akon wala ko ga-pati sang gin-slut.    私はすでに書いたように、そうは思っていない。

【おもしろい】面白い    Kaladlawan    Kaladlawan gid!    とても面白い!    Wala ko na-intyendihan kung ang kaladlawan sang ini.    私には、これが面白いのかどうか、分からなかった。

【おもしろい】面白い(ユーモアのある)    Masinadyahon    Masinadyahon siya kag may damo nga talento.    彼は面白くて、たくさんの才能がある。

【おもや】母屋    Mayor nga balay    Wala tubig liwat. Pero indi sa tanan ko nga balay. Ang lababo sang mayor nga balay lang.    また断水です。しかし私の家すべてではなく、母屋の流し台だけです。

【およぐ】泳ぐ    Langoy    Kun ma-draw bata sang kindergarten sa syudad sang isda, pa-langoy mga fillet sa baybay.    もし都会の幼稚園児が魚を描いたら、海で泳ぐ切り身を描くでしょう。

【おりじなる】オリジナル    Orihinal    Ang akon orihinal nga  superhero daw si Wonder Woman.    ワンダーウーマンのような、私のオリジナルのスーパーヒーローです。

【おれる】折れる    Bali    Gin-kuha ang na-bali nga kahoy sang staff sang CENECO.    折れた(倒れた)樹木が、CENECO(ネグロス中央電力)のスタッフによって、取り除かれました。

【おわり】終わり    Punta    Deretso asta sa punta.    突き当たり(道の終わり)まで、まっすぐ行け。

【おわり】終わり(末)    Katapusan    Sang katapusan sang Oktubre, 190 million ka dose sang bakuna para sa covid 19 sa Japan.    10月の終わりに日本では、1億9000万回のコビット19のワクチン接種が行われました。

【おわる】終わる    Tapos    Tapos ka na panyaga?    あなたは、昼食を済ませましたか?

【おんがく】音楽    Tukar    Manog sa-ot, manog tukar kag kanta siya.    彼はダンサーであり、ミュージシャン、シンガーでもあります。