【か】

【か】蚊    Lamok    Gin-kagat ko sang lamok.    私は、蚊に刺された(咬まれた)。

【〜かい】〜回    Ka ~    Nag-draw ko sa iya ka duha na.    私は、もう2回も、彼女(の絵)を描いた。

【〜かい】〜回    Beses    Nag-asawa siya duha ka beses, may pito ka bata siya.    彼は2回結婚して、7人の子供がいる。

【かいかくする】改革する    Baylo    Ang A.I. nga artificial intelligence naga-baylo sang kalibutan sang art, music kag entertainment.    A.I. 人工知能は、芸術、音楽、エンターテイメントの世界を改革(作り替える)する。

【がいかん】外観    Itsura    Perfect nga itsura sang baligyaan. Wala sala sang Japanese.    店の外観は完璧です。日本語の間違いはありません。

【がいけん】外見    Pag-gwa    Daw lain nga tawo sang sa una niya nga pag-gwa.    まるで以前の彼女の外見からは、別人(違う人)のようだ。

【かいしゃ】会社    Kampanya    Indi ko ka intyende sang rason kun nga-a nag-himo ang Korea nga kampanya sang Japanese nga pag-kaon.    私は、なぜ韓国の会社が、日本の食品を作るのか、その理由が分からない。

【かいぜん】改善    Mas maayo    Nangin mas maayo gid ang situasyon.    状況は、改善した(より良くなった)。

【かいてい】海底    Idalom sang lagat    Enero 15, may pwerti gid ka baskog nga paglupok sa Tonga ka idalom sang lagat na bulka.    1月15日、トンガの海底火山で、非常に大きな(強い)噴火がありました。

【かいてきな】快適な    Komportable    Indi kinahanglan ko mag-drive, amo na komportable gid.    私は、運転する必要がなかったので、とても快適でした。

【かいてんする】開店する    Bukas    Nag-bukas ang “Bascon Cakes” ang bag-o nga cake shop sa Silay.    シライに新しいケーキ屋さん「バスコン・ケーキ」が開店した。

【かいてんする】回転する(寝返りを打つ)    Kagiyo    Pinaka serious nga level ay 5, buot silingon bedridden pirme kag indi gid kagiyo sa iya lang kaugalingon.    最も深刻なレベル5は、常に寝た切りで、自分だけでは寝返りを打てない(回転できない)ことを意味します。

【かいふくする】回復する    Maayo    Kalabana, sa iya edad, halos impossible sang maayo pag-ka-tapos sang pag-sulod sa nursing home.    普通は、彼女の年齢で老人ホームに入った後に回復するのは、ほとんど不可能です。

【かいもの】買い物    Pa-makal    Wala barato pero ok na nga balor. Maayo gid nga pa-makal ba!    安くはないが十分な価値がある。とても良い買い物です。

【かいわ】会話    Estoryahan    Maayong opportunidad para sa estorayhan sang Hiligaynon.    ヒリガイノン語の会話には、良い機会です。

【かう】飼う    Sagod    Ang pag-sagod sang tropical nga isda sa balay sikat.    家で熱帯魚を飼うことが流行っています。

【かう】買う    Bakal    Palihog pag-bakal sang gatas.    牛乳を買ってください。

【かう】買う    Bakalon    Nangita kami sa mga bag-o nga edisyon sang “Realme” nga cellphone. Para sa Desyembre nga pa-ga-baklon para sa akon.    私たちは、携帯電話「リアルミー」の新製品を探しました。12月に私用に買うからです。

【かうばしょ】買う場所    Balaklan    Amo na nag-ilis ko balaklan keyk para sa amon.    なので、私は、私たちのためにケーキを買う場所を変えました。

【かえる】変える    Ilis    Kapoy na gid ko tungod nag-ilis ko ang posisyon sang mga kagamitan.    私は、部屋の模様替え(家具のレイアウトを変えた)をしたので、とても疲れました。

【かえる】(家に)帰る    Puli    Pwede ka na ma-puli.    あなたは、もう帰ってもいいですよ。

【かえる】帰る    Balik    Nag-balik ang baskog nga adlaw para sa Silay.    強い日差しが、シライに帰って来た。

【かえる】(定期的に)帰る    Balik balik    Ga-balik balik siya kada weekend sagay bus kag ferry.    毎週末、彼女はバスとフェリーに乗って帰ります。

【かえる】帰る    Butang    Gin-balsamar iya lawas kag gin-butang siya liwat sa sulod sang coffin.    彼の遺体(体)は防腐処置され、棺桶に入って再び帰って来た。

【かえるとちゅうで】帰る途中で    Sa ~ pag-buli    Sa amon pag-buli, nag-pundo kami sa furniture store.    私たちは帰る途中で、家具店に立ち寄った(止まった)。

【かお】顔    Itsura    Sang nag-draw ko sang iya itsura, nalipay gid ko.    私は、彼女の顔を描いている時に、とても幸せでした。

【かおいろ】顔色    Guya    Kaitom sang imo guya.    あなたの顔色は暗い(黒い)。

【かおをみあわせる】顔を見合わせる    Tulokay    Nag-tulokay kami ni Michel kag nag-yuhom na lang.    私とマイケルは、顔を見合わせて笑った。

【かかる】(お金が)かかる    Balor    Ang shampoo kag pag-utod sang buhok nag-balor sinto sinkuwenta (150) pesos.    シャンプーと散髪で、150ペソかかりました。    Nag-balor 2.5 million Pesos.    250万ペソの費用がかかった。

【かかる】(時間が)かかる    Lab-ot    Nag-lab-ot apat ka adlaw para matapos ang pag-kayo.    屋根の修理が終わるのに、四日かかりました。

【かき】牡蠣    Talaba    Biskan sa Japan sikat gid ang hilaw nga talaba.    日本でも生牡蠣は、とても人気があります。

【かぎをかける】鍵をかける    Trangkahi    Nag-ayo ko sa iya pag-trangkahi sang gate antis pag-tulog.    私は彼女に、寝る前に鍵をかけるよう頼んだ。

【かく】書く   Sulat    May mga tunto sa Japan kag Pilipinas nga nagasulat sang malain sa internet.    日本にもフィリピンにも、インターネットで悪口(悪い事)を書く馬鹿はいる。

【かぐ】家具    Kagamitan (タガログからの借用語)    Kapoy na gid ko tungod nag-ilis ko ang layout sang mga kagamitan.    私は、部屋の模様替え(家具のレイアウトを変えた)をしたので、とても疲れました。

【かぐ】家具    Gamit    Naga-baligya sila mga imported nga gamit nga nagamit na sa Japan.    彼らは、日本から輸入した中古家具を売っていた。

【かくす】隠す    Matago    Pwede matago kimono sang iya porma sang lawas.    着物は、彼女の体型を隠すことができる。

【かくど】角度    Anggulo    Interestingly gid, pareho nga anggulo sang iya itsura sa damo nga litrato.    とても興味深いことに、多くの写真で、彼女の顔は同じ角度だった。

【かくにん】確認    Pag Tsekyar    Nagpangayo sang  pasensya ang DepEd sa wala maayo pag tsekyar sang ini nga module.    フィリピン教育省は、この教材の確認不足について、謝罪した(許しを乞うた)。

【かくにん】確認(問合せ)    Pamangkot    Sang nag-bukas ko sang e-mailbox, may damo nga pa-mangkot sa amon safety halin sa akon  amigo kag amiga.    私がeメールボックスを開けた時、私の友人たちからの安否確認(安全の問合せ)が、いっぱいだった。

【かくれる】隠れる    Panago    Nag-panago siya sa iya ginikanan.    彼女は、その両親から隠れた。

【かげ】影    Landong    Na-kita siya sang landong ka babaye nga bata sa may kurtina.    彼女は、カーテンの隙間から、少女の影を見た。

【かける】掛ける(吊るす)    Pakabit    Subong, naga-sulat mga tawo sang wishes sa gamay nga papel kag gina-pakabit sa snga ka bamboo.    今では、人々は、小さな紙に願い事を書いて、竹の枝に掛けてます。

【かこ】過去    Kahapon    Hanon lang siya kag ga-hibi nga naga-dumduman sang iya kahapon.    彼は一人だけで、過去を思い出して泣く。

【かこむ】囲む   Palibot    Na-intyendiha ko indi madali gid ining barangay tungod gina-palibotan sang suba sang Malisbog.    私は、このバランガイは、マリスボッグ川に囲まれているので、とても不便だと思う。

【かざい】家財    Manggad    Kun kis-a nangin ang mga tawo sa indi malipayon tungod sang sobra ka mga manggad.    最近では、家財が多過ぎて、人々は不幸になっている。

【かざる】飾る    Dekorar    Diri sa Pilipinas, gina-dekorar ang mga Christmas tree timprano pa sugod Septyember kag asta All Saints' Day.    ここフィリピンでは、早ければ9月か、万聖節までには、クリスマス・ツリーが飾られます。

【かざん】火山    Bulkan    Enero 15, may pwerti gid ka baskog nga paglupok sa Tonga ka idalum sang lagat na bulkan.    1月15日、トンガの海底火山で、非常に大きな(強い)噴火がありました。

【かしこい】賢い    Maalam    Feeling ko ang kanding nga may bangs ay maalam tulukon.    私は、前髪のあるヤギは、賢そうに見えるのだと推測する。

【かじゅある】カジュアル    Kaswal    Kaswal nga mga bisiklete para sa mga bata kag mga asawa.    子供や主婦向けのカジュアルな自転車。

【かず】数    Numero    Ang numero nga tunga sa milyon pareho sa populasyon sang Bacolod.   50万という数は、バコロドの人口と同じです。

【かず】数    Ka-damo-on    Sikat gid ang policy sang “War on Drugs” biskan sa Japan. Pero gin-balita lang ang ka-damo-on nga na-patay.    「ドラッグ戦争」政策は、日本でも知られているが、死者の数(どれくらいの多さ)だけしか報道されていない。

【かぜ】風    Hangin    Nangin mahal gid ang prisyo sang isda, tungod sang damo nga ulan kag baskog nga hangin adlaw adlaw.    毎日、雨が多く、風が強いので、魚の値段が高くなった。

【かぜをひく】風邪を引く    Sip-on    Nag-ayo kami sang drive, pero nag-sip-on siya.    私たちは、運転手を頼んだが、彼は風邪を引いた。

【かぞく】家族    Pamilia    Nag-kaon ta sang panyaga upod ang akon pamilia.    私は、私の家族と一緒に昼ごはんを食べました。

【かたち】形    Porma    Una nga ti-on na-kita ko ang iya porma sang lawas.    私は、彼女の体型(体の形)を初めて見た。

【かたづけ】片付け    Pag-pangimos    Pinaka importante nga point ay “groupings” para sa pag-pangimos.    片付けで一番大事な点は、グルーピングです。

【かたづける】片付ける    Kay-o    Palihog limpyo kag kay-o sang mga sulod sang refrigerator.    冷蔵庫の中を、掃除して片付けてください。

【かたづける】片付ける    Himos    Nag-limpyo ko sang garden kag nag-himos sang damo damo nga tanom.    私は、庭の掃除と植木の片付けをしました。

【かたむける】傾ける    Hilay    Naga-pakita siya sang wala nga itsura kag naga-hilay sa tuo dyutay.       彼女は、顔の左側を見せて、少し右に傾ける。

【かちがある】価値がある    Balor    Ang balor sang 500 yen nga sa sensilyo 200 pesos.    500円硬貨は、200ペソの価値があります。

【かつ / かちとる】勝つ / 勝ち取る    Daog    Nag-daog si Shamcey Supsup Lee sang ika tatlo nga pwesto sang Miss Universe 2011.    シャンシー・スプスプ・リーは、2011年のミスユニバースの、3位を勝ち取った。

【かっき】活気    Akitibidades    May dutay nga bisita kag wala aktibidades.    お客さんは少なく、活気がなかった。

【かっこいい】格好良い    Nami tulikon    格好良い(良く見える)

【がっこう】学校    Eskwelahan    Lakat sa eskwelahan.    学校まで歩いてください。

【かっしょくのはだのひと】褐色の肌の人    Moreno / Morena    Sa sining tion, gusto ko mag-draw ang Pinay nga morena nga gwapa.    今回、私は、褐色の肌をしたフィリピン美人を描きたい。

【がっしゅうこく】(アメリカ)合衆国    Estados Unidos    Suno sa balita sang CNN, nangin sobra sa tunga sa milyon ang patay sa Covid 19 sa Estados Unidos.    CNNの報道によると、(アメリカ)合衆国での新型コロナによる死者は、50万人を超えました。

【かってに】勝手に(自動的に)    Gulpi    Ang cellphone na gina-gamit ko dugay na naga-ka-patay lang gulpi kag naga-giyo lang biskan wala ka gina-tandog.    私が長く使っていた携帯電話が、勝手に落ちたり、私が触っていないにもかかわらず、動いた(動作した)りした。

【かっぱつになる】活発になる    Baskog    Naga-baskog ang kuliglig sa tunga sang tag-init, Hulyo kag Agosto sa Japan.    日本では、夏場の7月と8月に、蝉が活発になります。

【かっぷる】(未婚の)カップル    Pares    Nag-pakilala akon amiga sa akon sang magazine sa diin nag-pangita mga international nga pares sa Pilipinas.    私の友達が、フィリピンで国際カップルを探している雑誌に、私を紹介した。

【かていきょうし】家庭教師    Manunuldo    Dogang pa nag-boto ang akon respetado nag manunudlo para kay Gabbi.    その上、私の尊敬すべき家庭教師が、ギャビーに投票した。

【かでん】家電    Mga gamit sa sulod    Prehos sang, sa salakyan, ang mga gamit sa sulod, komiks kag cartoon.    例えば、車や家電、漫画やアニメだ。

【かーてん】カーテン    Kurutina    Na-kita siya sang landong ka babaye nga bata sa may kurtina.    彼女は、カーテンの隙間から、少女の影を見た

【かとりっく】カトリック    Katoliko    Na-notice ko makakanta ko maayo sa katoliko nga misa.    私は、カトリックのミサで、上手く歌えることに気付いた。

【かのうな】可能な    Posibilidad    Wala posibilidad nag-himo pareho nga balay sa Japan.    日本でこんな家を建てる(作る)のは、不可能です。

【かなしい】悲しい    Subo    Ahay ka-subo.    何て悲しい。    Na-subo-an gid ko tungod na-sirado damo damo nga baligyaan dira.    そこでは、たくさんの店が閉まっていたので、私は悲しくなった。

【〜かなとおもう】〜かなと思う    Abi    Abi ko kun tambok lang siya gamay.    私は、彼女が少し太ったのかなと思う。

【かにゅうする】加入する    Intra    Tapos ang leader sang choir groupe nag-ayo sa akon nga  mag-intra.    それから、聖歌隊のリーダーが、私に加入するよう頼んだ。

【かね】金    Kwarta    Wala kwarta ko.    私は、お金がありません。

【かねもち】金持ち    Manggaranon    Manggaranon ko.    私は、金持ちです。

【かねをつかう】金を使う    Gastos    May dako siya nga party kada bulan kag naga-gastos damo nga kuwarta.    彼は毎月大パーティを催して、多額の金を使った。

【かばーする】カバーする    Sakop    May black out sang nagligad nga Huwebes. Indi brown out tungod sa tanan nga area nga sakop sang CENECO.    先週木曜日にブラックアウト(広域停電)があった。セネコ(ネグロス中央電力)がカバーする全エリアなので、ブラウンアウト(局地的停電)ではない。

【かーぶ】カーブ    Pag-liko    Ang rason sang aksidente, sobra ka dasig sa pag-liko.    事故の原因は、カーブでの速度の出し過ぎだった。

【がまん】我慢    Pasensya    Pag-katapos hulat sang may pasensya, gin-paanda ko ang generator bisan baskog nga ulan.    我慢して待った後、私は、強い雨にもかかわらず、発電機をスタートさせた。

【かべ】壁(屋外)    Pader    May ang bata nga babaye sa kilid sang pader.    壁の横に女の子がいます。

【かべ】壁(屋内)    Dingding    Dingding ini.    これは壁です。

【かみ】紙    Papel    Ang papel sa tunga sang mga pen.    ペンの間に紙があります。

【かみ】髪    Buhok    Gin-utod ang akon buhok sa parlor “Balay Otso”.    私は、バライ・オチョという美容室で、髪を切ってもらいました。    Nangin blond ang iya buhok    彼女の髪がブロンドになった!

【かみなり】雷    Panagu-ob    May ulan kag panagu-ob sa gab-e sang nagligad nga Huwebes.    木曜日の夜、雷雨(雨と雷)がありました。

【かむ】咬む    Kagat    Gin-kagat ko sang lamok.    私は、蚊に刺された(咬まれた)。

【かや】茅    Kugon    Depuwede kami ka-kayo, tungod wala material nga kugon.    茅の材料がないので、私たちは、修理ができなかった。

【かゆ】粥    Lugaw    Nag-kaon ko lugaw nga may itlog lang para sa tatlo ka  kalan-an.    私は、三度の食事に卵入りのお粥しか食べなかった。

【かゆい】痒い    Katol    Ma-katol siya.    そこ(その部分)が痒い。

【から】殻    Tukiba    Laga-a ang itlog kag kuha-on ang tukiba.    卵を茹でて(煮て)、殻をむいてください。

【から】空    Wala unod    Wala unod ang amon basurahan sa guwa.    外に置いてある私たちのゴミ箱は、空っぽだった。

【〜から】〜から    Sanday    Mga kapulisan nakumpiskar ang masobra duha ka kilo illegal nga Droga sa Brgy. Lantad sanday Angie kag Angelyn Dumdumaya.    警官たちは、バランガイ・ランタッドにて、アンジーとアンジェリン・ドゥムドゥマヤから、2キロ以上の違法ドラッグを押収した

【からい】辛い    Kahang    Sobra ka kahang ang Indian curry para sa mga Pinoy.    インドのカレーは、フィリピン人には辛過ぎる。

【からだ】体    Lawas    Una nga ti-on na-kita ko ang iya porma sang lawas.    私は、彼女の体型(体の形)を初めて見た。

【〜から〜まで】〜から〜まで(場所)    Halin sa ~ pa-kadto ~    Ang problema ang pag-saylo halin sa Japan pa-kadto Negros.    問題は、日本からネグロスまでの移動です。

【〜からなる】〜から成る    Bug-os    Ang isla sang Negros nga naga-bug-os sang Negros Occidental kag Oriental.    ネグロス島は、東西ネグロスから鳴ります。

【かりの】仮の    Temporaryo    Na-kompleto ang temporaryo nga konneksyon.    仮の接続が完了しました。

【かりる】借りる    Arkila    Wala gin-bakal, gin-arkila lang siya.    彼女は購入せずレンタルした(借りた)。

【かる】狩る    Pangita / Laot    Ga-pangita / laot sila sang mga demon bilang pag-kaon.    彼らは、魔物を食糧として狩る。

【がれーじ】ガレージ    Garahe    Tunga sang garahe natabunan sang tubig.    ガレージの半分が、水で覆われた。

【かれら】彼等    Sila    Ma-kadto sila sa Japan dason nga semana.    彼等は来週、日本に行きます。    Kabay kaluy-an sila sang Diyos.    (神よ)彼らに祝福がありますように。

【かわ】川    Suba    Na-laba siya sa suba.    彼女は、川で洗濯しました

【がわ】側    Bahin    Sa pihak nga bahin, nag-kadto kami sa sementeryo para kay Mamang.    その一方で(別の側で)私たちは、ママン(母親の愛称)のために、墓地へ行きました。

【かわいそう】可哀想    Kaluoy    Kaluoy siya bala.    彼女は、なんて可哀想な

【かわいた】乾いた    Mala    Lain nga kondisyon sang akon tingog tungod tugnaw kag mala nga hangin.    寒さと乾いた空気のせいで、私の声の調子が悪かった。

【かわりに】代わりに    Imbes    Mabakal ang mga tawo manok imbes baboy.    人々は、豚肉の代わりに鶏肉を買うだろう。

【かわる】変わる / 替わる    Baylo    Mas terible ang pag-baylo klima sa Pilipinas sang sa Japan.   フィリピンの気候の変わり方は、日本より極端です。

【がん】癌    Kanser    Na-patay siya nagligad nga dese sais ka tuig tungod sang kanser.    彼女は、16年前、癌のために亡くなりました。

【かんがえる】考える    Panumdom    Subong ga-panumdom ko mag-saylo sa Windows kag Android.    今、私は、ウインドウズとアンドロイドに移ろうかと、考えています。

【かんけい】関係    Relasyon    Ang istorya sang diskartidor nga abogado nga may relasyon sa mga dealer sang illegal drugs.    違法ドラッグのディーラーと関係がある、胡散臭い弁護士の物語です。

【かんけいなく】関係なく    Apisar    Pero apisar sa iya subong nga lawas, sa litrato makit-an nga malipayon siya upod ang iya palamanhon.    しかし、彼女の今の体(形)と関係なく、写真での彼女は、婚約者と一緒に幸せそうだ(幸せに見える)。

【かんじゃ】患者    Pasyente    Ang examination para  sa mga pasyente nga gina-suspetsuhan may Covid19 infection wala nadayon.    新型コロナ感染が疑われる患者に対しての検査がキャンセルされた(実行されなかった)。

【かんせいする】完成する    Komopleto    Na-kompleto ko ang ika lima ka illustration sang Filipina nga tahom.    私は、五枚目のフィリピン美女のイラストを完成しました。

【かんじゃ】患者    Pasyente    Sa Japan may duty sang doktor sa eksplanasyon sang tanan nga resgo sang surgery sa pasyente kag iya pamilya.    日本では医師に、手術のリスクをすべてを、患者とその家族に説明する義務があります。

【かんじる】感じる    Batyag    Ano ma-batyagan mo sa oras nga naosik?    あなたは、何が時間の無駄だと感じますか?    Parehos gid ta na-batyagan.    私たちは、同じように感じた。

【かんぞう】肝臓    Atay    Ga-kurog atay ko.    私の肝臓は、震えています。(「私は怖い」を意味する慣用句) 

【かんたん】簡単    Hapos    Mas hapos saguron sang sa iban nga pets pareho sang ido kag kuring.    犬や猫の他のペットに比べて、飼うのが簡単です。

【かんづめ】缶詰    Delata    Namit gid sila tungod sang delata nga tuna sa sulod.    缶詰のツナを入れたので、それはとても美味しかった。

【かんどうてきな】感動的な    Maka-tandog balatyagon    Na-kita ko ang maka-tandog balatyagon nga movie sa Facebook.    私はフェイスブックで、感動的な(感覚に触れる)動画を見ました

【かんようさ】寛容さ    Pag-pamud / Pag-tugod    Salamat gid sa pag-paumod / pag-tugod sang Pinoy.    フィリピン人の寛容さに、とても感謝します。

【かんわする】緩和する    Hagan-hagan   Ang side effecto sang bulong nga iya gina-tumar para mahagan-hagan ang sakit sang iya likod.    彼女が、背中の痛み緩和のために飲んだ、薬の副作用。