【く】

【くうき】空気    Hangin    Sa Japan, sa panahon nga spring, naga-lutaw ang damo nga pollen sa hangin.    日本では、春の季節には、空気中に多くの花粉が漂う(浮かぶ)。

【くうきをいれる】空気を入れる(膨らませる)    Pahabok    Nag-limpyo si April sang daan nga bisikleta kag gin-pahabok mga flat tire.    エイプリルは、古い自転車を掃除して、パンクしたタイヤに空気を入れた。

【ぐうぜん】偶然    Ma-tabo    Lain gid nga ma-tabo.   とても悪い偶然です。

【くくりつける】くくり付ける    Higtan     Kinahanglan ko higtan sang ido sa pwerta ka gate.    私は犬を門扉にくくり付けなければならなかった。

【くさ】草    Hilamon    Kuha-a ang mga hilamon sa garden. 庭の雑草を抜いてください。

【くさる】腐る    Law-ay / Pan-os    Kinahanglan ko mag-luto sang itolog adlaw adlaw antis maglaw-ay / mapan-os.    私は、卵が腐る前に、毎日料理しなくてはなりません。

【くさり】鎖    Kadena    Wala naka-kadena o higot.    鎖にも紐にも、つながれていない。

【くしゃくしゃにまるめる】くしゃくしゃに丸める    Lukot    Naga-lukot si Lyra sang sinsilyo sang ayo ko sang sugo.    ライラは、私がお使いを頼むと、お釣りをくしゃくしゃに丸める。

【くしゃみ】くしゃみ    Atsi    Nag-sakit ang likod ko sa pag-atsi.    私は、くしゃみをした時に腰を痛めた。    Sang kagab-e, kapila gid ko mang-atsi.    昨夜、私は、何度もくしゃみをした。

【くしゃみをする】くしゃみをする    Ngatsi    Na-ngatsi kag sip-on ko sa airport.    私は空港で、くしゃみをして鼻水が出た。

【くじょ】駆除    Panguha    Kada duha ka bulan, panguha sang mga anay asta isa ka tuig.    2ヶ月毎に1年間のシロアリ駆除。

【くじょうをいう】苦情を言う    Reklamo    Gin-reklamo ko sang akon tupad.    私は、隣人に苦情を言われました。

【くじょされる】駆除される    Kalamatay    Sa duha ka atake, nag-kalamatay mga anay.    2回の攻撃で、白蟻は駆除された。

【くすり】薬    Bulong   Nahuyo na gid ko tungod may bulong ko.    私は、薬のせいで、とても眠い。

【くすりをのむ】薬を飲む    Tumar    Ang side effecto sang bulong nga iya gina-tumar para mahagan-hagan ang sakit sang iya likod.    彼女が、背中の痛み緩和のために飲んだ、薬の副作用。

【くだ】管    Tubo   Tungod sa maintenance sang mga tubo sa Fortuna.    それは、フォーツナ(地名)での水道管のメンテナンスが理由です。

【くだもの】果物    Prutas    Ang mga prutas kag utan ay mga masustansiya nga pag-kaon.    果物と野菜は、健康的な食べ物です。

【くちこみ】口コミ    Mga-hambalanon    Pamatyag ko importante gid ang mga-hambalanon diri sa Silay.    私は、ここシライでは、口コミがとても重要だと思った。

【くつ】靴    Sapatos    Nag-bakal ko duha ka pares ka sapatos.    私は、2足(組)の靴を買った。

【くつした】靴下    Medyas    Ang isla sang Negros, ang prominente nga shape kaangay sang “medyas”.    ネグロス島は、「靴下」のような、目立った形です。

【くに】国    Pungsod    Kabay bendisyonan sang Diyos ang akon pungsod.    私の国に、神さまの祝福がありますように。

【くばる】配る    Panghatag   Ang MAPEH nga materyal nga gin-panghatag sang maestro.    保健・体育・美術・音楽の教材が、先生によって配られました。

【くびになる】首になる    Pahalin   Gin-pahalin ang bata sang prime minister Kishida, nga minister's secretary.    秘書官だった岸田首相の子供は、首になった。

【くみ】組    Pares    Nag-bakal ko duha ka pares ka sapatos.    私は、2足(組)の靴を買った。

【くみあわせ】組み合わせ    Kombinasyon     Sa isa ika ka adlaw, simple nag kombinasyon sang curry kag kan-on.    第一日目は、カレーとご飯のシンプルな組み合わせです。

【くも】雲    Panganod    May puti nga panganod sa babaw sang balay. 家の上に、白い雲があります。

【くらい】暗い    Dulom    Na-init ko makita ang gray kag dulom nga kalangitan.    私は、灰色で暗い空を見るのが嫌いです。

【ぐらい】ぐらい    Mga    Nag-intyendehan ko mga 10% lang. Tungod sobra ka dasig nag-hambal sila.    私は10%ぐらいしか分かりませんでした。(10ぐらい分かった)なぜなら、彼女たちは、早く喋り過ぎたから。

【くらべて】比べて    Pareho / Kompara    Mas hapos saguron sang sa iban nga pets pareho sang ido kag kuring.    犬や猫の他のペットに比べて、飼うのが簡単です。    Sa Bacolod barato nga living expenses kumpara sa Manila o Cebu.    バコロドでは、マニラやセブに比べて生活費が安い。

【くりすます】クリスマス    Paskwa    Nag-bakal kami sang damo nga pag-kaon para sa Paskwa.    私たちはクリスマスのために、たくさんの食べ物を買いました

【くりすます・いぶ】クリスマス・イブ    Gab-e sang Paskwa    Gin-bata siya sang gab-e sang Paskwa.    彼は、クリスマス・イブに生まれました。

【くる】来る    Abot    Ma-abot ang mga bisita buwas. 明日、お客さんが来ます。

【くるしむ】苦しむ    Antos    Gina-antos niya ang high blood pressure kag diabetes.    彼は、高血圧と糖尿病で苦しんでいる。

【くるっている】狂っている    Binan / Buan / Binaan    Nag-hambal siya “Gusto ko ang death penalty.” Buan!    彼は「私は死刑になりたい」と言った。狂っている!    Gina-desisyon mga kombinasyon sang bag-o nga asawa kag bana sang executive sang church. Binan buan gid!    新郎新婦の組み合わせは、教会幹部に決められる。まったく狂っている!

【くるま】車    Salakyan    May salakyan sa atubang sang balay.  家の前に、車が停まっています。

【くれる】くれる    Hatag    Naga-hatag siya permi “like” para sa akon post.    彼女はいつも、私の投稿に「いいね」をくれる。

【くろい】黒い    Itom    May itom nga ido ako. 私は、黒い犬を飼っています。

【くろーぜっと】クローゼット    Aparador    Sang nag-bukas ko sang pwerta sang aparador, na-kita ko ang linya sang mga anay sa drawers.    クローゼットの扉を開けた時、私は、引き出しへシロアリの行列を見つけました。

【くわえて】加えて    Dugang pa    Dugang pa, nag-order ko duwa ka frying pan.    加えて、私はフライパンを二つ注文しました。

【くわえる】加える    Dugang    Nag-dugang siya sang mga pag-kaon kag sweet bilang regalo para sa akon ka-adlaw-an.    彼女は、いくつかの食べ物とお菓子を、私の誕生日プレゼントとして加えた。

【ぐんの / ぐんじ】軍の / 軍事    Militar    Sa istoria, may base militar sang Earth Federation sa Davao.    物語では、ダバオに地球連邦の軍事基地があります。