【そ】

【そうじする】掃除する    Limpyo    Palihog limpyo sang banyo.    トイレを掃除してください。

【そうじする】掃除する    Tinlo    Palihog tinlo sang basin.    便器を掃除してください。

【そうじする】掃除する    Himos    Palihog himos sang buka nga baso. 割れたコップを掃除してください。

【そうしょく】装飾    Dekorasyon    Nag-draw ko indi mga portrait lang, damo damo nga bulak para sa dekorasyon.    私は、肖像画だけでなく、装飾としてたくさんの花を描いた。

【そうぞうする】想像する    Numdom    Nakulbaan kag nasubuan ko ma-numdom kun ma-nadula tanan nga mga tawo sa Bacolod.    バコロドの人々が全員消えてしまったと想像すると、私は、恐ろしくて悲しい。

【そうぞくする】相続する    Nubli    Na-akig ang step-parents sa bata una niya nga lalaki, amo na ay step-daughter amo naman na-nubli sang ila kuwalta kag balay.     両親は、長男を嫌ったので、彼らの養女に、お金と家を相続させた。

【そうちょう】早朝    Ka-agahon / Temprano sang aga    Gahod gid ni Goma kada ka-agahon.    ゴマ(犬の名前)は、毎日、早朝にうるさい。    Sa temprano sang aga, nag-hatag ko pamahaw kay Goma.    私は、早朝、ゴマに朝ご飯を与えた。

【そざい】素材    Materyal    Tungod sang Covid 19, ang mga leksyon sang eskwelahan gina-paagi on-line ukon distansya nga pag-tuon gamit ang printed nga mga materyal nga gina-tawag “Modyul” sa Pilipinas.    フィリピンではコビット19を理由に、学校の授業がオンライン、または、「モジュール」と呼ばれる印刷教材(素材)を使った遠隔教育によって、行われています。

【そとへでる】外へ出る    Guwa

【そのあいだに】その間に    Sa tunga    Sa tunga, nag-himo kami guest house kag na-tabo ang pandemya.    その間に、私たちはゲストハウスを建て、パンデミックが起こった。

【そのうえ】その上    Dugang    Syempre, tahom gid siya. Dugang pa lain gid iya itsura.    もちろん彼女は美しい。その上、彼女の顔は個性的だ。

【そのとき】その時    Sang ina nga tion    Sang ina nga tion, gin-gamit kami isa pa ka 43 inch nga TV halin sa Sony sa katre nga kwarto.     その時、私たちは、もう一台の43インチのソニー製テレビを、寝室で使っていました。

【そめる】染める    Lugom    Gusto ko shampoo pero ang washbasin gina-occupied sang iban pa nga customer. Gin-lugom iya buhok.    私はシャンプーしてほしかったが、洗面台は他のお客さんが使用中だった。彼女は髪を染めていた。

【そら】空    Kalangitan    Blue nga kalangitan. 青い空。

【それから】それから    Tapos / Pag-katapos    Tapos ang leader sang choir groupe nag-ayo sa akon nga  mag-intra.    それから、聖歌隊のリーダーが、私に加入するよう頼んだ。    Pag-katapos nag-wisik ko sang pamatay insekto.    それから私は、殺虫剤を撒いた。

【それでも】それでも    Giyapon    Wala na ko tion sa pag-bakal keyk, apang na-lipay man giyapon siya.    私にはケーキを買う時間がなかったが、それでも彼女は嬉かった。

【そんけいすべき】尊敬すべき    Respetado    Dogang pa nag-boto ang akon respetado nag manunudlo para kay Gabbi.    その上、私の尊敬すべき家庭教師が、ギャビーに投票した。

【そんをする】損をする    Pyerdi    Na-pyerdi kami sang dako. 私たちは、大損をした。